5 dolog, amit NE csinálj, ha weboldalt készítesz

A weboldalak fontos marketing-, kommunikációs és tájékoztatási eszközök minden vállalkozás számára. Legyen szó kis vagy nagy cégről, a webhely néha az egyik első benyomás, amivel a potenciális ügyfél találkozik. Azáltal, hogy tömör, könnyen navigálható és naprakész megjelenést hozunk létre, megkapjuk a figyelmet, amire tőlük vágyunk. Még ha nem is az interneten keresztül nyújtasz terméket vagy szolgáltatást, a webhely akkor is helyet biztosít a terjeszkedéshez. Még mielőtt belevágnál, íme 5 fontos baki, amit érdemes mindenképpen elkerülnöd.

Image by Mary Pahlke from Pixabay

1. Ne tedd személytelenné

Nem elég, ha a weboldal információt ad – érd el, hogy a látogató kapcsolatba akarjon lépni veled, és kíváncsi legyen a termékedre, szolgáltatásodra. 

Íme egy egyszerű példa: mondjuk egy magániskolát próbálsz bemutatni azzal, és a szövegben a „tanítványaink” szót használod ahelyett, hogy „az Ön gyermeke.” Vagy például: „Diákjainknak sok lehetőséget kínálunk” ahelyett, hogy „Gyermeke nálunk jut a legjobb lehetőségekhez”. Az elsőnél senki nem jelenik meg a fejemben, a másodiknál máris a saját lányomra gondolok, és felcsillan a szemem azoknak a csodálatos lehetőségeknek a gondolatára, amiket akkor kaphat, ha ebbe az iskolába küldöm – és máris többet szeretnék tudni róla. Te nem akarnád rögtön megszerezni a lehetőségeket, amiket így kínálnak?

2. Ne célozz be túl elnagyolt célcsoportot

Természetesen bárki profitálhat a termékedből vagy szolgáltatásodból. Azonban a „Mindenki” egy bonyolult (és drága) célpont, ha el akarod érni. Ehelyett inkább szánj időt arra, hogy megismerd a tökéletes célközönséged. Ha pontosan tudod, kivel vagy kinek szeretnél dolgozni, akkor pontosan tudni fogod, mire van az illetőnek szüksége. Márpedig ha pontosan tudod, mire van szükségük, akkor az is megvan, hogy miben tudod te támogatni őket. És ha pontosan tudod, hogyan támogasd őket, akkor azt is, hogyan alakíthatod ki a szolgáltatásaidat, és milyen üzenetet közvetíts.

3. Ne pazarold a helyet

Előtted a monitor, mint egy festővászon. Hatalmas tér áll rendelkezésedre még mielőtt a látogatónak lejjebb kellene görgetnie. Használd ki!

Az olvasódnak egy pillantással fel kell mérnie, hogy ki, mit, mikor, hol és miért. Tehát legyen itt az alapok: Ki vagy te? Mit nyújtasz? Mikor és hogyan férhetnek hozzá? Miért lenne ez jó nekik? És ami a legfontosabb: mindezt azelőtt tüntesd fel, hogy az egeret mozgatniuk kellene! Ha felkeresed a webhelyemet, látni fogod, hogy van 3 dobozom, amelyek pontosan elmondják az embereknek, hogy mit kapnak, ha velem dolgoznak. Időt takarítanak meg, pénzt takarítanak meg, nem kapnak felesleges fejtörőket. Ki ne szeretné ezt?

4. Ne írj kisnovellát vagy szakdolgozatot

Nem a Háború és békét írod, úgyhogy használj rövid mondatokat. Írj könnyen emészthető információkat, szakzsargontól mentesen. Használj szakasztöréseket és olyan képeket, amin a célközönséged van. Egyszerűen fogalmazva, ha valaki olvassa az oldaladat, és nem érti, hogy mit kínálsz, vagy ami még rosszabb, kinek ajánlod, akkor még van mit csiszolni.

5. Ne adj oda mindent túl korán

Ne feledd, nem az a cél, hogy annyit nyújts, hogy ne kelljen felvenniük veled a kapcsolatot. Elég pont annyit írni, hogy a látogatónak meg kelljen tennie a következő lépést.

Győződj meg arról, hogy kezdőlapod elegendő információt tartalmaz ahhoz, hogy a látogató tovább akarjon lépni a webhelyed más részeire, és ügyelj arra, hogy linkeld ezeket a területeket a szövegben, hogy könnyebben elérhetők legyenek. Ezután erősítsd meg őket abban, hogy neked megvan, amire nekik szükségük van, és folyamatosan ösztönözd őket a következő lépés megtételére, vagyis a kapcsolatfelvételre.