Azt teszel ki a weboldaladra, amit csak akarsz. Azért van egy-két dolog, amit érdemes kerülni – lássunk rögtön ötöt!
1. Homályos főcímek… de miben is vagyunk a legjobbak?
A kezdőlap címsorai gyakran nem árulják el, hogy mit csinál a vállalkozás, csak általános megállapítást kínálnak a minőségről vagy az értékről – egyfajta hangulatkeltésként.
A látogatónak viszont – aki nagyjából 5 másodpercet fog elsőre az oldaladra szánni – első kérdése ez: „Jó helyen vagyok?” A címnek válaszolnia kell erre a kérdésre azáltal, hogy egyértelműen megadja a fő üzleti kategóriát.
És igen, a „mit csinálunk” információ általában közvetlenül a cím alatt található, afféle alcím vagy lead formájában.
Megoldás:
- Cseréld meg a fejlécet és az alcímet, ha a címsor elnagyolt, de az alatta lévő szöveg konkrétumokat hordoz.
- Tedd leíró jellegűvé a címsor szövegét, hogy minden látogató pillanatokon belül meg tudja mondani, mit csinálsz.
Tipp! Az öt másodperces teszt
Mutasd meg webhelyedet egy idegennek. Számolj el ötig, majd kapcsold ki a képernyőt. Most kérdezd meg őket: „Mire emlékszel?” Ha nem tudják, mit csinálsz, a címsor túl elnagyolt. Megbuktál az öt másodperces teszten, innét már a kutya sem fog továbblépni.
2. Kerüld a vizuális zajt!
Amikor egy oldal egyes részeit kisebb részekre bontják, ezek a szakaszok gyakran saját kis fejlécet kapnak. Ezek a fejlécek gyakran nagyobbak, mint a szakasz elemei, de sokkal kevésbé jelentősek. Ha webhelyed oldalain vannak szakaszfejlécek, tedd fel magadnak a következő kérdést:
Ha eltávolítanám ezt a fejlécet, a látogatók elveszítenék a fonalat?
Ha a válasz nem, akkor a fejléceknek nincs értelme. Vizuális zajt adnak, nem pedig értéket.
3. Túl hosszú bekezdések
Csupán néhány látogató olvas, viszont az mindenkire jellemző, hogy szkennel – tehát csak pásztáz, ugrál a szeme a felületen. A rövid bekezdések az egyik legjobb módja annak, hogy tartalmat könnyen beszippanthatóvá tegyük.
Számtalan jó layout van, amivel fel tudod kelteni a potenciális célközönséged figyelmét, de biztosan nem az, ha eposzokat írsz, tagolás nélkül. Tedd az információt könnyen kikereshetővé, elérhetővé!
4. Stockfotók vadidegenekről… nagyon ciki
Az embereket ábrázoló képek vonzzák a tekintetet. Nem is csoda, hiszen csecsemőkorunktól kezdve inkább az arcokat preferáljuk, mint bármi másnak a látványát. Minden weboldalon kell legyen olyan kép, ami embereket ábrázol.
A stockfotókkal viszont az a gond, hogy a látogatók fényévekről kiszúrják őket, ezen belül is az emberekről készült ingyenes adatbázisból származó képek a legrosszabbak, mert egyszerűen nem tűnnek hitelesnek.
5. Hirdetések a saját termékedhez
Mindannyian arra kondicionáltuk magunkat, hogy meneküljünk a hirdetésektől. Ha valami reklámnak látszik, figyelmen kívül hagyjuk. Ezt nevezik szaknyelven „bannervakságnak”. Ennek ellenére még mindig akadnak webhelytulajdonosok, akik bannerhirdetéseket helyeznek el saját honlapjukon.
Ne szépítsük: ez a legrosszabb módja annak, hogy felkeltsük a látogatók figyelmét.
A médiaoldalakon az a tendencia, hogy „natív hirdetéseket” használnak, amelyek tartalomnak álcázott fizetett hirdetések. Nagyon hatékonyak, mert nem úgy néznek ki, mint a reklámok.
A saját webhelyen megjelenő szalaghirdetés valójában natív, de a honlap tulajdonosa úgy álcázta, hogy hirdetésnek nézzen ki. Ez pont a jó marketing ellentéte!
Megoldás:
- Népszerűsítsd a terméket vagy szolgáltatást a tartalomban, a natív hirdetési stílusban.
- Adj hozzá egyszerű, szöveges cselekvésre ösztönzőket minden oldal alján.
Et voilá!