5 dolog, amit azonnal tüntess el a weboldaladról

Azt teszel ki a weboldaladra, amit csak akarsz. Azért van egy-két dolog, amit érdemes kerülni – lássunk rögtön ötöt!

Image by Mudassar Iqbal from Pixabay

1. Homályos főcímek… de miben is vagyunk a legjobbak?

A kezdőlap címsorai gyakran nem árulják el, hogy mit csinál a vállalkozás, csak általános megállapítást kínálnak a minőségről vagy az értékről – egyfajta hangulatkeltésként.

A látogatónak viszont – aki nagyjából 5 másodpercet fog elsőre az oldaladra szánni – első kérdése ez: „Jó helyen vagyok?” A címnek válaszolnia kell erre a kérdésre azáltal, hogy egyértelműen megadja a fő üzleti kategóriát.

És igen, a „mit csinálunk” információ általában közvetlenül a cím alatt található, afféle alcím vagy lead formájában.

Megoldás:

  1. Cseréld meg a fejlécet és az alcímet, ha a címsor elnagyolt, de az alatta lévő szöveg konkrétumokat hordoz.
  2. Tedd leíró jellegűvé a címsor szövegét, hogy minden látogató pillanatokon belül meg tudja mondani, mit csinálsz.

Tipp! Az öt másodperces teszt

Mutasd meg webhelyedet egy idegennek. Számolj el ötig, majd kapcsold ki a képernyőt. Most kérdezd meg őket: „Mire emlékszel?” Ha nem tudják, mit csinálsz, a címsor túl elnagyolt. Megbuktál az öt másodperces teszten, innét már a kutya sem fog továbblépni.

2. Kerüld a vizuális zajt!

Amikor egy oldal egyes részeit kisebb részekre bontják, ezek a szakaszok gyakran saját kis fejlécet kapnak. Ezek a fejlécek gyakran nagyobbak, mint a szakasz elemei, de sokkal kevésbé jelentősek. Ha webhelyed oldalain vannak szakaszfejlécek, tedd fel magadnak a következő kérdést:

Ha eltávolítanám ezt a fejlécet, a látogatók elveszítenék a fonalat?

Ha a válasz nem, akkor a fejléceknek nincs értelme. Vizuális zajt adnak, nem pedig értéket.

3. Túl hosszú bekezdések

Csupán néhány látogató olvas, viszont az mindenkire jellemző, hogy szkennel – tehát csak pásztáz, ugrál a szeme a felületen. A rövid bekezdések az egyik legjobb módja annak, hogy tartalmat könnyen beszippanthatóvá tegyük.

Számtalan jó layout van, amivel fel tudod kelteni a potenciális célközönséged figyelmét, de biztosan nem az, ha eposzokat írsz, tagolás nélkül. Tedd az információt könnyen kikereshetővé, elérhetővé!

Image by 200 Degrees from Pixabay

4. Stockfotók vadidegenekről… nagyon ciki

Az embereket ábrázoló képek vonzzák a tekintetet. Nem is csoda, hiszen csecsemőkorunktól kezdve inkább az arcokat preferáljuk, mint bármi másnak a látványát. Minden weboldalon kell legyen olyan kép, ami embereket ábrázol.

A stockfotókkal viszont az a gond, hogy a látogatók fényévekről kiszúrják őket, ezen belül is az emberekről készült ingyenes adatbázisból származó képek a legrosszabbak, mert egyszerűen nem tűnnek hitelesnek.

5. Hirdetések a saját termékedhez

Mindannyian arra kondicionáltuk magunkat, hogy meneküljünk a hirdetésektől. Ha valami reklámnak látszik, figyelmen kívül hagyjuk. Ezt nevezik szaknyelven „bannervakságnak”. Ennek ellenére még mindig akadnak webhelytulajdonosok, akik bannerhirdetéseket helyeznek el saját honlapjukon.

Ne szépítsük: ez a legrosszabb módja annak, hogy felkeltsük a látogatók figyelmét.

A médiaoldalakon az a tendencia, hogy „natív hirdetéseket” használnak, amelyek tartalomnak álcázott fizetett hirdetések. Nagyon hatékonyak, mert nem úgy néznek ki, mint a reklámok.

A saját webhelyen megjelenő szalaghirdetés valójában natív, de a honlap tulajdonosa úgy álcázta, hogy hirdetésnek nézzen ki. Ez pont a jó marketing ellentéte!

Megoldás:

  1. Népszerűsítsd a terméket vagy szolgáltatást a tartalomban, a natív hirdetési stílusban.
  2. Adj hozzá egyszerű, szöveges cselekvésre ösztönzőket minden oldal alján.

Et voilá!