3 fontos statisztika, mielőtt belevágsz a weboldalkészítésbe

Valószínűleg már rájöttél, hogy a weboldalad hatással van a vállalkozásod hitelességére és minőségére, és keresed a megoldást, hogy minél több potenciális ügyfelet érj el vele. Máskülönben miért olvasnád e sorokat?

Mutatok néhány számot – némelyik akár mellbevágó is lehet. Mindenesetre legalább tudni fogod, mire készülj, amikor webhelyet készítesz.

Photo by Daria Nepriakhina 🇺🇦 on Unsplash

1. A felhasználóknak körülbelül 50 milliszekundumra (azaz 0,05 másodpercre) van szüksége ahhoz, hogy véleményt alkossanak a weboldaladról, és ezzel el is dől, hogy tetszik-e nekik az oldalad vagy sem – azaz maradnak-e vagy elmennek

Bármennyire is szokás azt mondani, hogy „ne a borítója alapján ítéld meg a könyvet”, a weboldalak kapcsán rendkívül sok az elhamarkodott ítélet, amelyek azonnal befolyásolják a hitelesség megítélését.

Hogy miért?

Egyszerűen a választási lehetőségek nagy száma miatt. Valószínű, hogy egy adott keresési keresésre több olyan találat is létezik, ami megfelel a felhasználó igényeinek. Ez szimplán közgazdaságtani kérdés:

Az, hogy van számtalan jó lehetőség, csökkenti az árat – vagy ebben az esetben a rossz weboldalakkal szembeni toleranciaszintet. Tehát igen, a weboldalakat gyorsan és kíméletlenül értékelik a látogatók.

2. A felhasználók átlagosan 5,59 másodpercet töltenek egy weboldal írott tartalmának megtekintésével

Nem tudom, te hogy vagy vele, de 5,59 másodperc nem tűnik hosszú időnek arra, hogy elmerülj egy weboldal írott tartalmában.

Hogyan lehetséges tehát ilyen rövid idő alatt pozitív képet közvetíteni a cégéről a weboldalán?

A megoldás:

  • Letisztult, reszponzív dizájn
  • Vonzó, informatív, gyorsan feldolgozható tartalom

3. A felhasználó szeme 2,6 másodperc alatt találja meg a weboldalnak azt a részét, amely a leginkább befolyásolja az első benyomást

Ahogy az első statisztikából megtudtuk, a felhasználó egy másodpercnél sokkal rövidebb idő alatt véleményt alkot egy weboldal minőségéről.

A következő tüzes karika, amelyen a weboldalnak át kell ugrania, a felhasználó első tudatos benyomása, amely jellemzően a landing page egy olyan területe, amely befolyásolja a felhasználónak a weboldal minőségéről alkotott képét.

A felhasználóknak átlagosan 2,6 másodpercre van szükségük ahhoz, hogy megtalálják ezt a helyet, ezért fontos, hogy rögtön megnyerő legyen.

A megoldás?

A pozitív első benyomás megteremtésének kulcsa a rendkívüli letisztultság és a minőségi tervezés kombinációja.

Minden landing page-nek rendelkeznie kell egy logikus területtel, ahol a felhasználó tekintete landol. Ez a terület leggyakrabban egy olyan szövegsor vagy kép lesz, amely egy pillanat alatt bemutatja a webhelyet működtető vállalkozást.

A weboldalak mágnesként vonzzák az ítéleteket – és ez az értékítélet nem korlátozódik magára a weboldalra, de a felhasználóknak a vállalkozás egészéről alkotott képére is kihat.

Egy rossz weboldal jelentősen ronthatja az üzlet hitelességét – egy minőségi weboldal azonban segíthet a vállalkozásodnak bővülni és új ügyfeleket szerezni.